РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ • МИНИСТEРСТВО НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА • ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ “ГЛАВНА ИНСПЕКЦИЯ ПО ТРУДА”
Дейност 2 2017-01-25T19:40:17+00:00

Дейност 2: Създаване на база данни за обектите за контрол

Дейността включва: разработване на критерии за оценка на рисковия потенциал на обектите на контрол и създаване на система за планиране на инспекционната дейност според него (системата ще посочи алгоритъм, по който се определя рисковият потенциал на конкретния обект на контрол чрез обработка на данните за всеки един от определените критерии за оценка, определен период на актуализация на отделните критерии, ще създаде процедура за планиране, като се отчита рисковият потенциал.); пилотно внедряване на системата в най-малко две инспекции за корекции при необходимост; изработване на софтуер за управление на базата данни и групирането на предприятията според техния рисков потенциал.; обучения на инспекторите за прилагане на критериите за оценка на риска и на системата за планиране според рисковия потенциал.

Очакван ефект: Ще има информация за най-рисковите предприятия, което ще даде възможност контролната дейност на Инспекцията да се насочва основно към тях и да се планира периодиката на контрола според оценката на рисковия потенциал.

Полза за работодателите: Коректните работодатели, за които, благодарение на внедрени критерии за оценка на рисковия потенциал и въвеждането на иновативни форми за инспектиране чрез въпросници за самоконтрол, се установи, че спазват законодателството могат за дълъг период от време да не бъдат включвани в планираната дейност на Инспекцията. Чрез въпросниците за самоконтрол те ще могат сами да определят пропуските си и съответно да ги отстранят.

Материали

Съобщения